5 tips för att klara julstressen

Deadlines på jobbet. Julavslutningar på musikskolan, gymnastiken och fotbollen. Blommor till lärare och ledare. Skinka, pepparkakor och kål. Julklappar. Den 20:de kommer svärmor… Och på detta vill du försöka träna och må bra. Vi samlade några kloka tips för att klara julhetsen somt traillöpare.

Andas.
Stressen sätter sig i andningen. Ta en minut, stå med god hållning, sänk axlarna och andas med magen.

Tänk snällt.
Peppa dig med snälla budskap till dig själv.

Zooma ut.
Måste allt vara perfekt? Är inte det viktigare att ha trevligt och hinna umgås, än att linneservetterna är stärkta och sillen hemgjord? Vad blir konsekvensen av att inte julkorten kommer iväg? Nog gillar vännerna er ändå?

Skapa mikropauser.
Ge dig själv små andrum. Gå ut med soporna och passa på att ta ett varv eller två runt huset samtidigt. Eller borsta tänderna extra länge och passa på att läsa tidningen.

All träning...
...som blir av är bra träning. Några situps framför tv:n eller en jättekort jogg räknas också.

Ha en riktigt God Jul.

VILKET BLIR DITT

IDRE FJÄLLMARATON?

Anmäl dig här
750 800 850 900 950 1000möh 700 550 600 650 700 750 800 850 550 600 650 900 950 1000möh
Visa alla
Visa 84km
Visa 45km
Visa 28km
Visa 12km

45 km - 1400 hm

Bovtse Baalka

Kolla in banan

28 km - 900 hm

Duvrie Baalka

Kolla in banan

12 km - 300 hm

Vaejsjie Baalka

Kolla in banan

Är du Superambassadören?

Läs mer här

Rassmus Andersson: Jag är dålig på att ge upp

Läs mer här

Klara backarna

Läs mer här

Så fixar du fjällstigarna

Läs mer här

”Jag känner mig oslagbar när jag vågar mig på vad som helst.” – Mina inspirerar med sin träning

Läs mer här

”En häftig och udda upplevelse” – Robbin Kantarp kommer tillbaka

Läs mer här

Hjältarna på fjället

Läs mer här

”Det blir tyst i hjärnan efter ett tag.”

Läs mer här

Hur hösttränar du? – Vinn energi, stugweekend, samt resa och boende på Idre Fjällmaraton

Läs mer här

Podcast #4 – Karl-Fredrik Andersson

Läs mer här
X