5 tips för att klara julstressen

Deadlines på jobbet. Julavslutningar på musikskolan, gymnastiken och fotbollen. Blommor till lärare och ledare. Skinka, pepparkakor och kål. Julklappar. Den 20:de kommer svärmor… Och på detta vill du försöka träna och må bra. Vi samlade några kloka tips för att klara julhetsen somt traillöpare.

Andas.
Stressen sätter sig i andningen. Ta en minut, stå med god hållning, sänk axlarna och andas med magen.

Tänk snällt.
Peppa dig med snälla budskap till dig själv.

Zooma ut.
Måste allt vara perfekt? Är inte det viktigare att ha trevligt och hinna umgås, än att linneservetterna är stärkta och sillen hemgjord? Vad blir konsekvensen av att inte julkorten kommer iväg? Nog gillar vännerna er ändå?

Skapa mikropauser.
Ge dig själv små andrum. Gå ut med soporna och passa på att ta ett varv eller två runt huset samtidigt. Eller borsta tänderna extra länge och passa på att läsa tidningen.

All träning...
...som blir av är bra träning. Några situps framför tv:n eller en jättekort jogg räknas också.

Ha en riktigt God Jul.

VILKET BLIR DITT

SALMING IDRE FJÄLLMARATON?

Anmäl dig här

45 km - 1400 hm

Bovtse Baalka

Kolla in banan

28 km - 900 hm

Duvrie Baalka

Kolla in banan

12 km - 300 hm

Vaejsjie Baalka

Kolla in banan

84 km - 2690 hm

Gierkhie Baalka

Kolla in banan

Prispengar att slåss om för eliten

Läs mer här

Mer Flow i livet

Läs mer här

Mörkrädd, varför då? Säg hej till M Tiger Sports!

Läs mer här

Låtsasloppet – peppen i vintermörkret

Läs mer här

Möt Peter Lindquist i Idre Fjällmaratonpodden #7

Läs mer här

Vår film i final i Publishingpriset

Läs mer här

Idre Fjällmaratonpodden möter Frida Södermark

Läs mer här

Idre Fjällmaratonpodden #5 – Maria Vadi

Läs mer här

Vi säger hej till Salming Idre Fjällmaraton

Läs mer här

Stefan körde sitt eget Idre Fjällmaraton

Läs mer här
X